Veelgestelde vragen

Lees hieronder de meestgestelde vragen. Vermoedelijk staat uw vraag er al tussen.

Uw antwoord toch niet gevonden? Of heeft u een andere vraag of opmerking? Wij staan voor u klaar! Contacteer ons via de klantenservice: klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be of bekijk de meestgestelde vragen hieronder.

Wie of wat is de Seniorenvoordeelkaart?

Hallo, wij stellen ons graag voor!

De Seniorenvoordeelkaart is een initiatief voor 50-plussers. Een Seniorenvoordeelkaart geeft onder andere toegang tot exclusieve aanbiedingen bij meer dan 200 verschillende webwinkels en bij 1000 lokale winkels en restaurants. Zo is er bijvoorbeeld een flinke korting op verschillende A-merken, uw nieuwe energieleveranciers en uw nieuwe GSM-abonnement.

Dit is echter nog niet alles!

Wij zijn een gemeenschap waar vijftigplussers de kern vormen. Wij zetten ons elke dag in voor de belangen van onze leden. Dit doen we onder andere door een goede, duidelijke website te ontwerpen en deze te onderhouden. Daarnaast behandelen wij persoonlijk al uw vragen en opmerkingen. Ook werken wij samen met winkels en online shops en merken zodat we u de beste koopjes kunnen garanderen.

Hoe wij deze kortingen aan kunnen bieden.

Wij bieden de Seniorenvoordeelkaart aan voor €28,95 per jaar. Deze kosten zijn voor ons van belang gezien wij een niet-gesubsidieerd bedrijf zijn. Met behulp van dit bedrag kunnen wij onder andere samenwerkingen aangaan met andere bedrijven. Zo kunnen wij u als kaarthouder exclusieve deals garanderen.

En met exclusief bedoelen wij écht exclusief: leden van Seniorenvoordeelkaart hebben recht op voordelen die niet verkrijgbaar zijn voor niet-leden. Deze aanbiedingen zijn er in de vorm van Geld-Terug-acties (u krijgt uw geld terug na de aankoop), kortingscodes en directe kassakorting.

Wanneer u volgend jaar uw lidmaatschap wenst te verlengen, betaalt u dezelfde prijs als bij de aankoop van uw kaart, ongeacht eventuele prijsverhogingen. Zo staat u niet ineens voor onaangename verrassingen.

Wij zijn een jong en dynamisch bedrijf dat de Seniorenvoordeelkaart nog niet zo lang aanbiedt. Wij hebben slechts één doel: senioren in België laten genieten van het leven! Ons team staat elke dag klaar en doet zijn uiterste best om uw vragen te beantwoorden en de Seniorenvoordeelkaart nóg gebruiksvriendelijker te maken.

Waar is de Seniorenvoordeelkaart geldig?

Seniorenvoordeelkaart biedt exclusieve toegang tot speciale kortingsaanbiedingen bij meer dan 200 online winkels. Elke dag neemt het aantal partners, waarbij onze leden kunnen genieten van exclusieve aanbiedingen toe!

De online winkels (o.a. Hema, Expedia.be, Disneyland Parijs etc.) geven onze leden een directe kassakorting of hun geld terug na de aankoop. De omvang van deze acties variëert en is afhankelijk van het aantal leden. Bijvoorbeeld: hoe meer leden via de Seniorenvoordeelkaart producten aankopen bij Hema, hoe hoger het kortingspercentage is dat Hema aanbiedt. Een eerlijk model voor onze leden én de winkeliers.

Helaas willen niet alle winkeliers dat we de kortingspercentages verspreiden over het internet. We kunnen daarom de exacte percentages alleen vermelden nadat onze leden ingelogd zijn. Dat vinden wij jammer, want wij wensen transparant te zijn. U kan erop vertrouwen dat u gemiddeld altijd 5 à 10% korting krijgt of dat u uw geld na aankoop terug krijgt, bij de vernoemde partners. Wenst u toch het huidige kortingspercentage te kennen? Die mogelijkheid is er zeker. U kan onze klantenservice contacteren en wij mailen u het huidige percentage. Dat is het eerlijkst!

Waar kan ik de Seniorenvoordeelkaart bestellen?

U kan u alleen online aanmelden voor een Seniorenvoordeelkaart door naar de daarvoor bestemde pagina op onze website te gaan. Deze pagina vindt u hier. Door deze in te vullen wordt u meteen lid. De kaart wordt dan verstuurd naar het adres dat u opgaf.

Hoe krijg ik korting bij de aangesloten webwinkels?

Seniorenvoordeelkaart biedt unieke kortingsaanbiedingen bij meer dan 200 online winkels. Hierbij werken we met drie kortingsvormen: kortingscodes, Geld Terug en directe kassakorting.

Kortingscodes

Bij kortingscodes krijgt u meteen korting wanneer u de bestelling plaatst bij een van de deelnemende online winkels. Door de code toe te voegen in het bestelproces wordt de korting direct verrekend. U betaalt dus de aankoopprijs min de korting die u dankzij uw Seniorenvoordeelkaart krijgt. Zo kan u als lid van de Seniorenvoordeelkaart volledig profiteren van kortingen en voordeel.

Direct verrekende korting

Bij direct verrekende kortingsacties is de korting meteen verrekend in de prijs die door één van onze partners wordt aangeboden. U gaat naar de website van de desbetreffende aanbieder en de prijs die u daar ziet, is reeds de prijs mét korting van Seniorenvoordeelkaart. Ook is het mogelijk dat deze korting wordt verrekend op het moment dat u iets in uw winkelmandje legt. Bij het afrekenen ziet u vervolgens de gegeven korting. Dit kan verschillen van online Partner tot online Partner.

Geld Terug

Met Geld Terug krijgt u geld terug op online aankopen van de aangesloten winkels. Dit Geld Terug bedrag kan zowel een vast bedrag zjin op uw aankoop of een deel van het aankoopbedrag. Het geld dat u terug krijgt – de cashback – wordt op uw rekening gestort nadat de aankoop is goedgekeurd door de winkel. U krijgt hierdoor dus geld terug ná het aankopen. Om een deel van uw aankoop terug te vragen moet u het Geld Terug formulier invullen.

Hoe werkt Geld Terug?

Met Geld Terug krijgt u geld terug op online aankopen van aangesloten webshops. Dit Geld Terug bedrag kan een vast bedrag per aankoop zijn of een percentage van het aankoopbedrag. Het geld dat u terug krijgt – de cashback – ontvangt u op uw rekening nadat de aankoop is goedgekeurd door de webshop. U krijgt hierdoor dus geld terug ná het doen van een aankoop. Uw digitale kassabon kunt u naar ons sturen middels het Geld terug formulier. Dit formulier kunt u alleen zien als u bent ingelogd. Op het moment dat u bent ingelogd kunt u rechtsboven in beeld klikken op uw naam. Er verschijnt een menu en daarbij kunt u kiezen voor het Geld terug formulier. Hoe het precies werkt leggen we stap voor stap uit.
Om ervoor te zorgen dat uw aankoop ook bij ons in het systeem wordt geregistreerd, is het zeer belangrijk dat u een aantal stappen doorloopt. Door het volgen van die stappen, wordt achter de schermen een code toegevoegd aan uw bestelling. Op die manier kan de webwinkel ook zien dat u lid bent van de Seniorenvoordeelkaart en dat u recht heeft op korting. Wij kunnen alleen de bestellingen inzien die via onze website zijn gegaan, daarom vragen wij je of de onderstaande stappen wil doorlopen.


Stap 1:
Ga naar onze website www.seniorenvoordeelkaart.be en log in met uw account.


Stap 2:
Klik op het kopje "Onze merken" en kies daar de winkel waar u graag iets wilt bestellen, als u klikt op "bekijk deze actie" rechts in het scherm dan krijgt u een extra scherm te zien met daarin de voorwaarden van deze actie, lees deze van tevoren goed door. Hier staat bijvoorbeeld in welke vergoeding u kunt verwachten of wat is uitgesloten van de korting. Ook wordt er een nieuwe pagina geopend, u gaat direct naar de webshop van deze partner. Let erop dat u hier de cookies accepteert, anders kan de partner uw aankoop niet aan ons koppelen.

Stap 3:
Kijk rustig rond en ga op zoek naar wat u graag wilt bestellen. Hier kunt u uw aankoop voldoen op dezelfde manier als u gewoonlijk een aankoop doet via een webshop. Let op: Ga niet in de tussentijd naar andere websites of sluit uw computer niet af, dan wordt de aankoop niet geregistreerd! Als u dan toch nog twijfelt of u wilt eerst extra informatie opzoeken, dan kunt u daarna voor de zekerheid weer bij stap 1 beginnen.


Stap 4:
Vul het Geld Terug formulier in zoals staat aangegeven. Tip: controleer uw IBAN nummer goed, als wij het verkeerde nummer toegestuurd krijgen kunnen wij het geld niet naar u overmaken. U kunt het bedrag na ongeveer 30 dagen op uw rekening verwachten. Dit is afhankelijk van het aantal dagen dat u het product retour kunt sturen, dit is per webshop verschillend.

Ik ben mijn kaart verloren.

U kan een nieuwe kaart aanvragen door een e-mail te sturen naar klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be. Vermeld zeker al uw adresgegevens, zo kunnen we vlug een nieuwe kaart maken.

Ik heb de Seniorenvoordeelkaart aangevraagd, wanneer kan ik deze thuis verwachten?

We proberen aanvragen zo snel mogelijk te verwerken. Normaalgezien ontvangt u de kaart binnen de 10 werkdagen. Afhankelijk van de dag waarop u uw kaart bestelt kan dit soms maximaal 12 werkdagen duren. De kaart na 12 werkdagen nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact met ons op per e-mail via klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be. 

Na uw bestelling ontvangt u trouwens ook uw gegevens via e-mail. Met deze code kan u inloggen op ons platform. Heeft u uw inloggegevens niet gekregen? Kijk dan eens in uw SPAM of reclame box van uw e-mail provider. Mocht u de gegevens nog steeds niet vinden, neem dan contact op met de klantenservice via klantenservice@seniorenvoordeelkaart.be.